Degerfors kommun på lättläst svenska

Här kan du läsa om Degerfors kommun på lättläst svenska.

Du får veta vad kommunen arbetar med
och vilken hjälp du kan få av kommunen.

Här finns information om att bygga hus
och sortera sopor.

Du kan också läsa om till exempel barnomsorg och skola,
bibliotek och vad du kan göra på fritiden.

Du kan hitta telefonnummer
och adresser till kommunen.

Du klickar på orden till vänster
om det är något du vill läsa mer om.

Alla sidor är inte färdiga än.
Det kommer mer information snart.

Du kan ringa till kommunen
om det är något du behöver veta nu.
Telefonnumret är 0586-481 85.

Senast uppdaterad 2017-10-13
Kontakt med sidansvarig:  Susanna Göransdotter
Degerfors kommun 693 80 Degerfors Tel: 0586-481 00 Fax: 0586-483 86 E-post: kommun@degerfors.se Orgnr. 212000-1934