Kultur och fritid

Kultur


I Degerfors finns många olika föreningar.

I Degerfors finns 1 bibliotek och 1 bokbuss.
Biblioteket ligger vid torget.
Där kan du låna böcker och filmer
och läsa tidningar från hela Sverige.

Där finns också datorer
som du kan surfa på internet med.

Degerfors ligger vid sjön Möckeln.
Letälven rinner genom Degerfors.

Fritid


I Degerfors finns flera idrottshallar.
Vid Stora Valla finns fotbollsplaner
och en fotbollshall.

Det finns golfbana och flera badplatser.

Det finns fin natur där du kan vandra
och fina rastplatser att stanna vid.

Senast uppdaterad 2011-01-18
Kontakt med sidansvarig:  Susanna Göransdotter
Degerfors kommun 693 80 Degerfors Tel: 0586-481 00 Fax: 0586-483 86 E-post: kommun@degerfors.se Orgnr. 212000-1934