Konsumentrådgivning

Konsumentrådgivningen ger dig som invånare i Degerfors kostnadsfri och opartisk rådgivning inom det konsumenträttsliga området.

Idag kan vi handla på många olika sätt. Via internet, telefonförsäljning, hemförsäljning eller i affären. Ofta blir det rätt, men ibland blir det fel och vad gäller då?

Om du är missnöjd efter ett köp kan vi på konsumentrådgivningen ge information, och stöd till självhjälp vid reklamationer. Du kan också få tips om vad du bör tänka på inför ett köp av varor eller tjänster.

Konsumentrådgivningen erbjuder även förebyggande och utåtriktad information, till exempel föreläsningar om konsumenträtt och privatekonomi.

Din rätt som konsument - Vad är det som gäller

  • Telefon- och Hemförsäljning
  • Muntliga och skriftliga avtal
  • Kan jag ångra ett köp?
  • Finns det något som är gratis?
  • Har du fått en faktura på något som du inte beställt?

På konsumentverkets sida Hallå konsumentlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster hittar du svaret på en rad konsumentfrågor.

Har du frågor eller behöver hjälp - kontakta konsumentrådgivningen!


Bild på en konsument
Kontakt

Tidsbeställning och telefonrådgivning.

Telefon 0586-615 60

Telefontid måndag-torsdag kl 10-12

E-post
konsumentrad@karlskoga.se

Senast uppdaterad 2016-01-20
Kontakt med sidansvarig:  Suzanne Hällström
Degerfors kommun 693 80 Degerfors Tel: 0586-481 00 Fax: 0586-483 86 E-post: kommun@degerfors.se Orgnr. 212000-1934