Uppleva och göra

Det finns många saker att göra i Degerfors kommun. På den här sidan finns det information om vårt bibliotek och vår kulturskola.

Bibliotek

På biblioteket kan du låna böcker, filmer och tv-spel.

Degerfors bibliotek ligger i Folkets hus på Medborgargatan 11.

Det här finns på biblioteket:

  • böcker
  • tidningar
  • tidskrifter
  • brädspel
  • videofilmer/DVD
  • datorer med Internet

Det här kan du göra på biblioteket:

  • läsa böcker
  • låna hem böcker
  • läsa tidningar
  • låna hem tidningar
  • låna filmer
  • använda dator
  • spela brädspel
  • göra kopior av dokument eller foton

Låna en bok på biblioteket

Du behöver ha ett lånekort

för att låna böcker, filmer och spel

från biblioteket.

Bibliotekets personal hjälper dig

att få ett lånekort.

Kulturskola

I Degerfors finns det en kulturskola.

På kulturskolan kan du spela instrument, dansa, måla och spela teater.

Några gånger varje år brukar kulturskolans elever spela och framträda tillsammans.

Barn och vuxna får gå kurser på kulturskolan.

Om du är under 25 år gammal är det gratis att delta.

Kontakta kulturskolan

Du kan besöka kulturskolan på Sveagatan 3 i Degerfors.

Vill du anmäla dig till kulturskolan kan du ringa Birgit Westergren på telefonnummret 0586-48297

Du kan skriva ett mejl till adressen birgit.westergren@degerfors.se

Till toppen av sidan