Maten i skolan och förskolan

Här kan du läsa om vilken mat som serveras i Degerfors kommun.

Det finns en grundmeny för förskola och grundskola. Menyn är varierad med både svensk husmanskost och mat med utländska influenser. Vi använder oss av tallriksmodellen som hjälpmedel i planeringen av menyn eftersom den visar en god balans i en komplett måltid. Vi kan alltid erbjuda ett vegetariskt alternativ.

Till varmrätten serveras alltid tillbehör som passar till måltiden inom förskolan, hårt bröd bröd, vatten och mjölk.

Meny för förskolan

Maten tillagas vid Storängens kök, som är ett gemensamt produktionskök för förskolor i Degerfors och Karlskoga kommuner. Vad gäller Svartå och Åtorp förskola tillagas och levereras maten från Parkskolan.

Meny för skolan

Matsedel för Degerfors skolor. Produktionskök är Parkskolan som lagar mat till Bruksskolan, Möckelngymnasiet, Parkskolan, Stora Vallaskolan, Strömtorp, Åtorp och Svartå.

Skolmjölksstöd

Till toppen av sidan