V ja M ehdottavat, että kunta myy Stora Vallan

Degerforsin kunnanhallituksen hallinto esittää jalkapalloseura Degerfors IF:n kotiareenan Stora Vallan myyntiä. Kunta on omistanut Stora Vallan vuodesta 2014 lähtien ja kauppaehdotus esitetään kunnanvaltuustolle.

Kunnanhallituksen puheenjohtaja Anneli Mylly (V) ja varapuheenjohtaja Anna Nordqvist (M) sanovat lausunnossaan:

Ruotsin kunnilla on lähitulevaisuudessa suuria haasteita, kuten myös Degerforsissa. Vaikeina aikoina meidän on otettava vastuu ja näytettävä toimintakykyä, ja siksi me poliittisessa johdossa esitämme kunnanvaltuustolle Degerfors IF:n kotiareenan, Stora Vallan myymistä.

Ei sinänsä ole merkittävää, että areena vaihtaa omistajaa. Kunta osti areenan Degerfors IF:ltä aikana, jolloin yhdistys tarvitsi tukea ja nyt kunnan on otettava vastuu omista kuluistaan ​​ja siksi haluamme edetä myynnillä.

Olemme siksi antaneet kunnanhallituksen hallinnolle tehtäväksi aloittaa areenan arvon määrityksen ja päätöksen tehtyä myydä se. Näemme tässä myynnissä useita vaihtoehtoja: myydään koko Stora Valla pallohallineen, tekonurmineen ja siihen liittyvine rakennuksiin tai vain A-kenttä, tekonurmi ja siihen liittyvät rakennukset.

Degerfors IF ja Stora Valla ovat vahvoja tavaramerkkejä, jotka merkitsevät paljon ja olemme kuntana pyrkineet hallitsemaan ja kehittämään tätä parhaalla mahdollisella tavalla, ei vähiten rakentamalla uutta, käynnistysvaiheessa olevaa katsomoa. Kohonneet rakennuskustannukset, osittain vaatimukset katsomon rakentamisesta ja lähimpäristöstä, ovat johtaneet siihen, että emme näe perustelluksi antaa kunnan rahoja tähän hankkeeseen, vaan uskomme ja toivomme, että löytyy ostaja, joka yhdessä Degerfors IF:n kanssa voi auttaa seuraa kehittämään tuotemerkkejä Degerfors IF ja Stora Valla.

Anneli Mylly (V) kunnanhallituksen puheenjohtaja

Anna Nordqvist (M) kunnanhallituksen varapuheenjohtaja

Lisätietoja, ota yhteys:

Anneli Mylly Kommunstyrelsens ordförande
anneli.mylly@degerfors.se

Anna Nordqvist Vice ordförande Kommunstyrelsen
anna.nordqvist@degerfors.se

Hämta pressmeddelande Pdf, 31.1 kB, öppnas i nytt fönster. Länk till annan webbplats.

Hämta bild 1 Fotograf: Karin Foberg Öppnas i nytt fönster. Länk till annan webbplats.

Hämta bild 2 Fotograf Karin Foberg Länk till annan webbplats.

Till toppen av sidan