Tule vapaaehtoiseksi ja auta rikoksen uhreja, todistajia ja omaisia

Örebron läänin rikosuhripäivystys (Brottsofferjouren) etsii uusia vapaaehtoisia. Rikosuhripäivystysten vapaaehtoisena voit auttaa ja tukea ihmisiä, jotka ovat rikoksen uhreja, rikoksen todistajia tai rikoksen uhriksi joutuneen sukulaisia.

Rikosuhripäivystysten vapaaehtoisena saat:

• 30 tunnin koulutuksen plus työharjoittelun
  • Olla osa yhteisöä, joka perustuu suureen lämpöön ja empatiaan
  • Monet antoisat tapaamiset sekä kollegoiden että tuenhakijoiden kanssa
  • Sisäisiä koulutuksia ja tietämystä rikosuhrialueella
  • Tarjota tukea yhteiskunnan heikoimmassa asemassa oleville

Rikosuhripäivystys on poliittisesti ja uskonnollisesti riippumaton voittoa tavoittelematon järjestö, joka tarjoaa tukea rikosten uhreille, todistajille ja omaisille. Rikosuhrit voivat ottaa yhteyttä päivystykseen anonyymisti, tuki on maksutonta, heillä on vaitiololupaus eikä poliisi- ilmoitusta vaadita. Rikosuhripäivystyksellä on ympäri maata noin 70 paikallista neuvontapalvelua, joissa on yhteensä noin 1 300 vapaaehtoista.

Lue lisää ruotsiksi orebrolan.boj.se Länk till annan webbplats. Länk till annan webbplats.

Haluatko tietää lisää?

Ota yhteyttä: