Är du intresserad av ett uppdrag?

Degerfors kommun söker personer som vill stödja personer med funktionshinder.

Vi söker personer av alla kön, som talar olika språk, har olika intressen och vilja att finnas där för någon annan.

För kontaktperson och stödfamilj utgår arvode och omkostnadsersättning Pdf, 552.2 kB, öppnas i nytt fönster. enligt Sveriges kommuner och Landstings riktlinjer.

De uppdrag vi kan erbjuda är:

• Kontaktperson
    Som kontaktperson ska du finnas där som social kontakt för personen. Ni kanske har kontakt via telefon eller träffas och fikar, går på bio eller stan. Det är personen och du som tillsammans bestämmer vad ni vill göra.
  • Ledsagare
    Som ledsagare ska du hjälpa personen att hitta på saker utanför hemmet, det kan vara promenader, bowling, bio och så vidare. det är ni som bestämmer vad ni vill göra.
  • Avlösarservice i hemmet
    Du åker hem till personen och hittar på saker tillsammans i hemmet eller utomhus så att den anhöriga får avlastning och kan utföra andra ärenden.
  • Stödfamilj
    Personen kommer hem till dig några dygn/månad, bland annat för att ge familjen avlastning och för att personen ska få göra någonting annat.

Intresseanmälan

Är du intresserad? Kontakta oss via kontaktformuläret så ringer vi upp dig eller mejlar, beroende på vad du själv föredrar, eller ring oss via kommunens växel 0586-481 00. Anmälan är inte på något vis bindande, det går bra att kontakta oss även om du bara vill ha svar på frågor eller söker mer information. Välkommen!

Jag vill bli kontaktad via

Jag är intresserad av (det går att ange flera alternativ)